E-mail: os.reparaties.nl@gmail.com
Website: osreparaties.nl
Artikel 1 – Definities
- OS Reparaties: OS Reparaties, gevestigd te Amersfoort, KvK-nummer 95404384.
- Klant: degene met wie OS Reparaties een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: OS Reparaties en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens OS Reparaties.
- OS Reparaties en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- OS Reparaties en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- OS Reparaties hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- OS Reparaties mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- De prijs met betrekking tot een dienstverlening door OS Reparaties wordt vooraf vastgesteld op basis van de inschatting van de uren.
- De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van OS Reparaties, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
- Wanneer OS Reparaties en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken is dit altijd een vaste prijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- OS Reparaties moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de werkzaamheden meer omvatten dan verwacht
- OS Reparaties zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- De consument mag de overeenkomst met OS Reparaties opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
- OS Reparaties mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling direct bij levering hebben voldaan.
- OS Reparaties mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 – Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag OS Reparaties de wettelijke rente per maand in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan OS Reparaties.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag OS Reparaties zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement. beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van OS Reparaties op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door OS Reparaties, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een (online) aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het een spoedreparatie betreft
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig wordt uitgevoerd binnen de bedenktijd, waarmee de consument verklaart van zijn herroepingsrecht af te zien
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1. begint:
- zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar os.reparaties.nl@gmail.com eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van OS Reparaties, osreparaties.nl.
Artikel 7 – Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 8 – Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan OS Reparaties te verrekenen met een vordering op OS Reparaties.
Artikel 9 – Intrekking opdracht
- Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
- Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 10 – Klachtplicht
- Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
- Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 11 – Garantie
- Wanneer de Klant en OS Reparaties een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor OS Reparaties enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 12 – Uitvoering van de overeenkomst
- OS Reparaties voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- OS Reparaties mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat OS Reparaties op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat OS Reparaties tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 13 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan OS Reparaties .
- De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert OS Reparaties de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door OS Reparaties redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 14 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart OS Reparaties tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door OS Reparaties geleverde producten en/of diensten.
Artikel 15 – Klachten
- De Klant moet een door OS Reparaties geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant OS Reparaties daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming OS Reparaties hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat OS Reparaties hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en OS Reparaties.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat OS Reparaties andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 16 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan OS Reparaties.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling OS Reparaties ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 17 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer OS Reparaties een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 18 – Aansprakelijkheid OS Reparaties
- OS Reparaties is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer OS Reparaties aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt niet de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- OS Reparaties is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer OS Reparaties aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 19 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van OS Reparaties vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW
Artikel 20 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer OS Reparaties toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen. tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door OS Reparaties nog mogelijk. dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat OS Reparaties in verzuim is.
- OS Reparaties mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel wanneer OS Reparaties kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 21 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van OS Reparaties door de Klant niet aan OS Reparaties kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of ovennacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor OS Reparaties 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat OS Reparaties kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als OS Reparaties de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- OS Reparaties hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen ook niet wanneer OS Reparaties hiervan voordeel heeft.
Artikel 22 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en OS Reparaties de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de Klant heeft gekocht in een fysieke winkel.
Artikel 23 – Wijziging algemene voorwaarden
- OS Reparaties mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag OS Reparaties altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal OS Reparaties zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 24 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met OS Reparaties aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van OS Reparaties .
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 25 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat OS Reparaties bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 26 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en OS Reparaties is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van OS Reparaties is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en OS Reparaties, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 21 december 2024.